1. Zakres obowiązywania oraz zawarcia umowy

1.1. Poniższe warunki realizacji zamówień dotyczą wszystkich kontrahentów, którzy nie zawarli umów indywidualnych w formie pisemnej.

1.2. Złożenie zamówienia jest ważne po pisemnym (wstępnie telefaksowym lub e-mailowym) jego potwierdzeniu. Słowne ustalenia wymagają pisemnego potwierdzenia.

1.3. W przypadku gdy stwierdzone zostaną fakty podważające wiarygodność kredytową Zleceniodawcy, mamy prawo żądać przedpłaty lub odpowiednich zabezpieczeń przed przystąpieniem do realizacji zamówienia – w razie odmowy mamy prawo odstąpić od umowy.

1.4. Późniejsze zmiany wprowadzone przez Zleceniodawcę obciążają go kosztowo.
 
 
2. Projekty, wzorce, prace przygotowawcze i ich koszty

2.1. Projekty, wzory, próbki oraz prace wstępne innego rodzaju powstałe z powodu Zleceniodawcy zostaną wliczone do rachunku również w przypadku nieotrzymania na nie zlecenia.

2.2. Projekty, próbki, elementy projektowe prac wstępnych pozostają naszą własnością i bez naszej zgody nie mogą być udostępniane osobom trzecim. Projekty (również w fazie wstępnej) podlegają ochronie prawnej. Udostępnianie projektów w celach wykraczających poza złożone zamówienie w jakiejkolwiek postaci (w tym drukowanej, elektronicznej bądź innej) może nastąpić tylko w drodze oddzielnej umowy określającej odrębną gratyfikację finansową za udzieloną licencję bądź (wyjątkowo) sprzedaż praw autorskich.

2.3. Pliki z pracami są przechowywane ok. 1 roku licząc od dnia ostatniego przetworzenia. Po upływie tego czasu mogą zostać skasowane bez uprzedniego poinformowania Zleceniodawcy o tym fakcie.

2.4. Realizacja zleceń przebiega w oparciu o dane Zleceniodawcy. Firma nasza nie odpowiada za ich treść, prawidłowość oraz celowość. Zleceniodawca zobowiązuje się wyłączyć naszą firmę od wszelkich ewentualnych spraw związanych z roszczeniami osób trzecich do odszkodowań za naruszenie ich praw oraz wyłączyć nas od odpowiedzialności za treści zawarte w danych. Gdyby informacje, dane, wzory dostarczone przez Zleceniodawcę do realizacji zamówienia wywołały roszczenia odszkodowawcze osób trzecich – Zleceniodawca zobowiązuje się wyłączyć nas ze spraw o odszkodowanie z tymi osobami.

2.5. Zleceniodawca ma obowiązek przeglądać wydruki próbne celem znalezienia błędów rzeczowych, błędów w składzie oraz innych uchybień. Firma nasza nie odpowiada za błędy przeoczone przez Zleceniodawcę. Do7nbsp;korekty błędów konieczne jest zachowanie formy pisemnej (notatka, telefaks). Nie ponosimy odpowiedzialności za odstępstwa od określonych przez Zleceniodawcę kolorów, jeśli nie otrzymamy określenia koloru (np. w skali PANTONE) lub wzorca koloru.

2.6. Przy wykonywaniu prac drukarskich z powierzonych materiałów nie odpowiadamy za stopień ich przydatności (w tym zabrudzenia, uszkodzenia) oraz inne problemy mogące występować w trakcie drukowania.
 
3. Terminy realizacji zleceń

3.1. Termin realizacji zlecenia rozpoczyna się od momentu wyjaśnienia wszystkich szczegółów zlecenia w tym dostarczenia wymaganych materiałów źródłowych i innych.

3.2. Termin zlecenia wydłuża się o czas opóźnienia przez Zamawiającego wywiązania się ze swoich powinności, zobowiązań oraz zmian zakresu powierzonego zlecenia.

3.3. Termin realizacji wydłuża się w przypadku wystąpienia przeszkód natury wyższej, niezależnej od nas. Zamawiający może odstąpić od umowy po przedstawieniu wyjaśnień dot. opóźnienia. Roszczenia za powstałe szkody są w takich przypadkach wykluczone.

3.4. Odszkodowania za opóźnienie spowodowane naszą winą nie może przekraczać 10% niezrealizowanej w terminie wartości zlecenia.
 
4. Odbiór, wysyłka i zapłata

4.1. Odbiór wykonanej pracy, zlecenia, usługi może nastąpić w siedzibie naszej firmy, w innym umówionym miejscu, w siedzibie Zleceniodawcy lub w formie wysyłki przez firmę kurierską. Sposób odbioru powinien zostać określony przed realizacją zlecenia. Wysyłkę towaru oraz jego ubezpieczenie na czas transportu realizujemy na wyraźne życzenie i koszt zamawiającego.

4.2. Jeżeli odbiór (wysyłka) zostanie opóźniona na życzenie albo z winy Zamawiającego to przechowanie towaru odbywa się na koszt i ryzyko Zamawiającego. W takim przypadku zawiadomienie o gotowości wydania (wysyłki) produktu równa się wydaniu (wysyłce) produktu.

4.3. Ryzyko przypadkowej utraty towaru przechodzi na Zamawiającego z chwilą wydania towaru spedytorowi.

4.4. Ustalona przed realizacją zlecenia cena nie obejmuje kosztu przesyłki i podatku VAT.

4.5. Ustalenie sposobu płatności jest konieczne do rozpoczęcia realizacji zlecenia.

4.6. W przypadku opóźnień w płatnościach naliczamy ustawowe odsetki. Jeśli Zleceniodawca zalega z zapłatą poprzedniego zlecenia albo z zapłatą ustalonej zaliczki – możemy wstrzymać realizację zlecenia albo odmówić wydania towaru. Koszty przerwanego z powodu Zamawiającego zlecenia obciążają Zamawiającego.
 
5. Reklamacje

5.1. Zleceniodawca niezwłocznie po otrzymaniu produktu (przyjęciu usługi) sprawdza towar ilościowo oraz jakościowo. Braki należy reklamować w naszej firmie w ciągu jednego tygodnia w formie pisemnej. Celem potwierdzenia wady Zleceniodawca udostępnia reklamowany towar przedstawicielowi naszej firmy. Jeśli wada dotyczy produktów drukowanych – wymagany jest zwrot reklamowanej partii towaru celem oceny reklamacji.

5.2. W przypadku uznanych reklamacji możemy obniżyć cenę lub dostarczyć towar wolny od wad. Decyzja w tej sprawie wymaga wcześniejszych ustaleń pomiędzy Zleceniodawcą a naszą firmą.

5.3. W przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki Zleceniodawca ma obowiązek sporządzenia protokołu szkodowego – obligatoryjnie podpisanego przez przewoźnika. Brak ww. protokołu pozbawia Zleceniodawcę skutecznego dochodzenia odszkodowania.

5.4. Brak jakiejkolwiek części dostarczonego produktu nie upoważnia do reklamowania całości zlecenia.

5.5. Reklamacji nie podlegają nieznaczne odchylenia kolorystyczne od oryginału (dostarczonych materiałów, wzorów) lub sporządzonych wydruków próbnych. Firma nasza nie ponosi odpowiedzialności za powierzone do druku materiały.
 
6. Ograniczenie odpowiedzialności cywilnej

6.1. Zleceniodawca ponosi odpowiedzialność, jeśli poprzez wykonanie jego zlecenia zostały naruszone prawa osób trzecich. Zleceniodawca zwolnił naszą firmę ze wszelkich roszczeń osób trzecich z powodu takiego naruszenia praw.

6.2. Nasza firma nie ponosi odpowiedzialności za wybrakowane dostawy, usługi wykonane przez zakłady obce, o ile nie zostanie udowodnione naruszenie obowiązku staranności w wyborze wykonawców.
 
7. Właściwość miejsca, sądu i prawa

7.1. Za miejsce wykonania dostaw i płatności uznaje się siedzibę naszej firmy (Zleceniobiorcy). Wyłącznym sądem właściwym dla wszystkich sporów powstałych między stronami jest Sąd Rejonowy w Częstochowie.
 

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij 'Zgadzam się', aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.